Wednesday, 25 April 2012

Veidi tstitaate :)

Miks ma lisan siia Tammsaare tstitaate? Mul oli ühe kirjanduse tunni ajal vaja kirjutada reportaaž Tammsaare kodumuuseumis käigust ja nagu ikka, ma kasutasin väikest abivahendit ehk siis oma telefoni. Ja siis ma jõudsin välja A.H.Tammsaare tstitaatide juurde. Pole paha...


Lugege, ta on siiani tuntuim Eesti kirjanik.

Matemaatika nõuab kainet pead, sest matemaatika on ju ise nagu üks klaas viina teise järele.
(“Tõde ja õigus” II)
Vabad on need, kel suud juba mulda täis. Vabad on inglid taevas.
(“Tõde ja õigus” III, lk 106, 1931)
Pealegi milleks peakski veel raamatuid kirjutama, kirjastama või lugema, kui maailmas valitseb ideaalne ühiskondlik kord. Raamat on pahe, millega tahetakse saavutada voorust, aga kes mõtleb pahele, kui ta on ideaalselt vooruslik.
(“Tõde ja õigus” III, 1931)
Kannata aga rõõmuga, noorik, ega armastus muidu tule, kui valu ei ole.
(“Tõde ja õigus”, I osa, 1926)
Troonil oskab iga teine istuda,
aga mängida kojanarri, selleks on aru vaja.
(näidend “Kuningal on külm”, 1936)
Noored tüdrukud armastavad ju nukke, koeri, kassegi, kui pole veel meest, keda armastada, ja kui naine jääb vanaks, nii et meeste armastust enam kuskilt võtta ei ole, siis hakkab ta jällegi koeri ja kasse armastama, sest et armastama peab.
(“Elu ja armastus”, 1934)

Ja siis muusikat ka. Nagu ikka, ma kuulan kõike segamini, täna õhtu siis sisaldas Bon Jovit. Kaisa mängis seda täna aulas, ja see siiski nii hea :)

No comments:

Post a Comment