Pages

Sunday 30 July 2017

Zagreb

Horvaatiasse sõites avastasin, et siin ju kunad, mitte eurod! Säh Sulle Euroliitu, ma täiesti unustasin selle fakti ära. Teine üllatus oli topeltkontroll piiril, mis tähendas, et kohe kui bussi tagasi jõudsid ja mugava asendi sisse võtsid, siis kamandati jälle bussist välja.
See selleks, üllataval kombel olime kohal täpselt ja Iskra võttis meid lahkelt Zagrebis vastu. Ööbisime meie mõttes Lasnamäel. Seni olen igas linnas ööbinud äärealal ja tänu pikkadele kesklinna jalutamistele olen näinud ka oma sihtkohtade igapäevaelu.
Kunstlikud järved

Esimese päev veetsimegi "lasnamäel". Käisime läedal olevate järvede juures, ostsime turult kraami ja siis tegi meie võõrustaja ema sellest kohalikku lõunat. Õigemini selline klassikaline kolmekäiguline lõuna ja õhtusöögi kombinatsioon. Kõik oli muidugi väga kodune, eriti mulle. Supile sai panna hapukoort ja enne olin just poest keefirit ostnud. Peaaegu!
Hapukoor!
Kodune tomatisupp
Hunnik kodust toitu

Ta ema oli teinud ahjukana, mida oli küpsetatud koos mliciga. See on selline munast, jahust ja veidikesest veest ja soolast tehtud tainas, mis ruõlitakde õhukeseks ja küpsetatakse suurel pliidil. Seejärel on see tahenenud ja säilib vähemalt kuu aega. Seejärel seda keedetakse kanaleemes ja küpsetatakse koos kana või kalkuniga ahjus. Lõpptulemus meenutas veidi küpsetatud pastat, aga samas oli maitsekam.

Õhtul jalutasime veits linnas ja peale söömingust toibumist läksime salsat tantsima. Wow! Ma täiesti mõistan, miks kõik head festivalid siin riigis toimuvad. Kolm tundi väga palavat klubis tantsimist oli seda emotsiooni väärt :)

Spontaansed tantsud igas linnas
Meie hosti sõber andis meile ka mõbusa linnatuuri, seega ma veendusin, et siin on ka muud kultuuri peale klubikultuuri. Käisime Medvednica, nende kõrgeima künka otsas (peaaegu) ja jalutasime loendamatutes parkides.

Pidavat linna parim olema
Mõned klõpsud linnatuurist:






Zagrebi tunnusroog

No comments:

Post a Comment